本站導航

歌詞目錄 Lyrics List

Wildflower Wildfire-Lana Del Rey(英中歌詞翻譯)

「Wildflower Wildfire」(野花野火)

Here's the deal 這樣吧 ’Cause I know you wanna talk about it 因為我知道你想談談 Here's the deal 這樣吧 I promise you, like, a million tomorrows 我答應你 Here's the deal 這樣吧 What I can promise is I’ll lie down 我可以答應的就是我會躺下 Like a bed of wildflowers 就像一整床的野花一樣 And I'll always make the sheets 我會打理好一切 Smell like gardenias wild at your feet 讓床單散發像盛開的梔子般的香氣 And I nourish you hazily 我會矇矓地滋潤你 Baby, I, I, I, I've been runnin' on stardust 我一直 Alone for so long 只是靠星塵撐着我* I wouldn't know what hot fire was 我不知道有甚麼能燃起我 Hot fire, hot weather, hot coffee 熾熱的火焰,炎熱的天氣,滾熱的咖啡 I'm better with you 我有了你會更好 It's strange, but it's true, darling 很奇怪,但這是真的,親愛的 Not to turn into a wildfire 我只以笑容和一切不會燃燒的東西 To light up your night 而是不變成一團野火 With only my smile and nothing that burns 點亮你的夜晚 Baby, I’ll be like a wildflower 我會像一朵野花一樣 I live on sheer willpower 我全靠意志力活着 I’ll do my best never to turn into something 我會努力不變成 That burns, burns, burns 會燃燒的東西 Like the others, baby, burns, burns, burns 像其他人一樣燒啊燒 Here's the deal 這樣吧 ’Cause I know you wanna talk about it 因為我知道你想談談 Here's the deal 這樣吧 You say there's gaps to fill in, so here 你說我們之間有隔閡,所以 Here's the deal 這樣吧 My father never stepped in when his wife would rage at me 我父親從不會在他妻子對我發怒時介入 So I ended up awkward but sweet 所以我成了個羞澀乖巧的孩子 Later then hospitals, stand still on my feet 之後進了醫院,我能好好的站着 Comfortably numb, but with lithium came poetry 安逸的麻痺,但鋰帶來了詩歌* And baby, I, I’ve been running on star drip 我一直都在打點滴 IV's for so long 輸了很久的液 I wouldn't know how cruel the world was 我不再覺得世界是這麼殘酷 Hot fire, hot weather, hot coffee, I'm better 熾熱的火焰,炎熱的天氣,滾熱的咖啡,我感覺好了點 So I turn, but I learn (It from you, babe) 我改變了,但我(是從寶貝你那裏)學到 Not to turn into a wildfire 我只以笑容和一切不會燃燒的東西 To light up your night 而是不變成一團野火 With only my smile and nothing that burns 點亮你的夜晚 Baby, I run like a wildflower 寶貝,我像朵野花般奔跑 I live on sheer willpower 我全靠意志力活着 I promise that nothing will burn you 我答應你沒有東西會燒傷你 Nothing will burn, burn, burn 沒有東西會燒傷你 Like the others, baby, burns, burns, burns 就像其他人一樣,燒啊燒 Burn, burn, burn (Like the others, baby) 燒啊燒(就像其他人一樣,寶貝) Like the others, baby, burns, burns, burns 就像其他人一樣,寶貝,燒啊燒 It's you from whom I learn, learn, learn 我是從你那裏學到的 It's you from whom I learn, learn, learn 我是從你那裏學到的 *註解: Stardust:可能是指海洛英(星塵是別稱)或鋰(一種化學元素,在宇宙大爆炸中合成,碳酸鋰可用於治療精神疾病,多為躁狂症及抑鬱症) Lithium: 鋰,可能是指碳酸鋰。另外,超脫樂團(Nirvana)是其中一個對拉娜的創作有很大影響力的藝術家,他們的《鋰》(Lithium)講述一個男子隨着女友死後在宗教得到慰藉,歌曲比較了宗教狂喜及藥物誘發的狂喜。他們的主唱卻.高賓(Kurt Cobain)亦曾接受過躁狂症治療,可能對鋰熟悉。

沒有留言:

發佈留言