本站導航

歌詞目錄 Lyrics List

私塗レ-己龍(Japanese-English Lyrics Translation)

「私塗レ」(Covered With Myself)

糸は垂れていた 救いの糸が A thread was hanging, though it cannot be seen 見えていなかっただけでそれは It was the thread of salvation 目の前にあり ゆらゆらと揺れ In front of me, swaying gently 時に雁字搦めになる Sometimes I am bound hand and foot 私は思う 救いとは何を以て救われるのか I wonder, how will I be saved 私は思う 何故にここまで苦しむのでしょう I wonder, why do I have to suffer everything 壹 殻に閉じ籠る First, I stay in my shell 貳 声に耳を塞ぐ Second, cover my ears 參 そっと目を閉じる Third, close my eyes softly 「ああ、そう…これで良い」 'Ah, yes... this will do' ほら 無駄に踠いている See, I am struggling in vain でも それで良いのでしょう? But will this do? また 誰かが嗤っている Someone is sneering again 「ああ、そう…これが良い」 'Ah, yes... This is what I want' 「これが私であるからこそ それ以外私に非ず」 'For only this is me, everyone other than that is not me' そんな風に一体どれだけの私を殺して来たのでしょう I wonder how many me have I gradually killed with that kind of attitude 一人でも私を救えば それは私への裏切り If a man ever tries to save me, that is a betrayal to me 死する痛み それと向き合う事が「生きる」と言う事なのでしょう I guess the opposite of the misery of death is 'to live' 肆 伸びた手を跳ね除ける Fourth, push away the hand that reached out to me 伍 感情を握り潰す Fifth, crush my feelings with my hands 陸 … Sixth... 漆 …… Seventh... 捌 ……… Eighth... 玖 ………… Ninth... 「ねぇ…本当にこれで良い?」 'Hey... Will this really do?' 今 それが全てではない That is not my everything もう 気が付いているのでしょう? Perhaps you have already noticed that? ただ それを口にすれば But if I talk about it 「私が私でなくなる」 'I will lose myself' 「これが私であるからこそ それ以外私に非ず」 'For only this is me, everyone other than that is not me' そんな風に一体どれだけの私を殺して来たのでしょう I wonder how many me have I gradually killed with that kind of attitude 一人でも私を救えば それは私への裏切り If a man ever tries to save me, that is a betrayal to me 死する痛み それと向き合う事が「生きる」と言う事なのでしょう I guess the opposite of the misery of death is 'to live' 自己犠牲に苦しんで 痛みに悶え喘ぐ Suffer from self-sacrifice, gasp in misery 卑しい…卑しい…卑しい…卑しい…私… How sordid... How sordid... How sordid... How sordid I am... 誰より「人間」らしいでしょう Perhaps I am more 'human' than anybody else だけどそんな私を誰より強く愛しているのは私 Yet I am the one who loves myself more than anybody else あなたの為に? 誰かの為に? Is this for you? For whom? 違う そうじゃない… No... 全ては「私」の為です Everything is for 'me'

沒有留言:

發佈留言