本站導航

歌詞目錄 Lyrics List

Dark Paradise-Lana Del Rey(英中歌詞翻譯)

「Dark Paradise」(漆黑天堂)

All my friends tell me I should move on 我的朋友都說我應該放下你 I'm lying in the ocean, singing your song 我在大海漂蕩,唱着你的歌 Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah, ah-ah-ah-ah-ah 啊啊啊 That's how you sang it 你是如此唱的 Loving you forever can't be wrong 永遠愛着你並沒有錯 Even though you're not here, won't move on 雖然你已經離我已去,但我也不會放下你 Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah, ah-ah-ah-ah-ah 啊啊啊 That's how we played it 我們是如此彈奏的 And there's no remedy for memory 記憶無法消除 Your face is like a melody, it won't leave my head 你的面容就如旋律般,在我的腦海揮之不去 Your soul is haunting me and telling me 你的靈魂縈繞着我 That everything is fine, but I wish I was dead (Dead, like you) 告訴我一切安好,但我希望自己已經不在人世(像你一樣,不在人世) Every time I close my eyes, it's like a dark paradise 每當我閉上眼,我宛如身處一個漆黑天堂 No one compares to you 無人能與你相比 I'm scared that you won't be waiting on the other side 我害怕你不會在彼岸等待我 Every time I close my eyes, it's like a dark paradise 每當我閉上眼,我宛如身處一個漆黑天堂 No one compares to you 沒人能與你相比 I'm scared that you won't be waiting on the other side 我害怕你不會在彼岸等待我 All my friends ask me why I stay strong 我的朋友都問我為甚麼那麼倔強 Tell 'em when you find true love, it lives on 我告訴他們當你找到真愛時,愛會永遠長存 Ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah-ah, ah-ah-ah-ah-ah 啊啊啊 That's why I stay here 所以我佇立於此 And there's no remedy for memory, your face is like a melody 記憶無法消除 Your face is like a melody, it won't leave my head 你的面容就如旋律般,在我的腦海揮之不去 Your soul is haunting me and telling me 你的靈魂縈繞着我 That everything is fine, but I wish I was dead (Dead, like you) 告訴我一切安好,但我希望自己已經不在人世(像你一樣,不在人世) Every time I close my eyes, it's like a dark paradise 每當我閉上眼,我宛如身處一個漆黑天堂 No one compares to you 沒人能與你相比 I'm scared that you won't be waiting on the other side 我害怕你不會在彼岸等待我 Every time I close my eyes, it's like a dark paradise 每當我閉上眼,我宛如身處一個漆黑天堂 No one compares to you 沒人能與你相比 I'm scared that you won't be waiting on the other side 我害怕你不會在彼岸等待我 Oh-oh-oh-oh-ha-ha-ha-ha 噢 I don't wanna wake up from this tonight 我不想從今夜醒來 Oh-oh-oh-oh-ha-ha-ha-ha 噢 I don't wanna wake up from this tonight 我不想從今夜醒來 There's no relief, I see you in my sleep 我無法放鬆,我在睡夢中見到你 And everybody's rushing me, but I can feel you touching me 所有人都在催促我接受現實,但我感到你在輕撫我 There's no release, I feel you in my dreams 我不會忘記你,我感到你在夢裏 Telling me I'm fine 告訴我我平安無事 Every time I close my eyes, it's like a dark paradise 每當我閉上眼,我宛如身處一個漆黑天堂 No one compares to you 沒人能與你相比 I'm scared that you won't be waiting on the other side (So tell me) 我害怕你不會在那邊等待我(所以告訴我) Every time I close my eyes, it's like a dark paradise 每當我閉上眼,我宛如身處一個漆黑天堂 No one compares to you 沒人能與你相比 But there's no you, except in my dreams tonight 但你不在了,除了在我今夜的夢裏 Oh-oh-oh-oh-ha-ha-ha-ha 噢 I don't wanna wake up from this tonight 我不想從今夜醒來 Oh-oh-oh-oh-ha-ha-ha-ha 噢 I don't wanna wake up from this tonight 我不想從今夜醒來

沒有留言:

發佈留言