本站導航

歌詞目錄 Lyrics List

Brooklyn Baby-Lana Del Rey(英中歌詞翻譯)

「Brooklyn Baby」(我來自布魯克林)

They say I'm too young to love you 他們說我太過幼稚,不能愛你 I don't know what I need 我不知道我還需要甚麼 They think I don't understand 他們覺得我沒聽過 The freedom land of the seventies 七十年代的自由國度 I think I'm too cool to know ya 我覺得自己太酷了,你高攀不起 You say I'm like the ice, I freeze 你說我像座冰山一樣 I'm churning out novels like 我不斷創作的小說 Beat poetry on amphetamines 像嗑了安非他命時寫的垮掉派詩篇 I say 所以我說 I say 我說 Well, my boyfriend's in a band 其實,我的男友是個樂隊成員 He plays guitar while I sing Lou Reed 他在我唱盧・里德的時候為我彈奏結他 I've got feathers in my hair 我以羽毛裝飾我的頭髮 I get down to Beat poetry 我沉醉在垮掉派詩篇中 And my jazz collection's rare 我聽的爵士樂都那麼小眾 I can play most anything 我能演奏大部分的歌曲 I'm a Brooklyn baby 我來自布魯克林 I'm a Brooklyn baby 我來自布魯克林 They say I'm too young to love you 他們說我太過幼稚,不能愛你 They say I'm too dumb to see 他們說我太過愚昧,甚麼都不了解 They judge me like a picture book 他們對我妄下評語 By the colors, like they forgot to read 就像只用色彩來判斷圖畫書的好壞 I think we're like fire and water 我覺得我們就像火與水 I think we're like the wind and sea 我覺得我們就像風與海 You're burning up, I'm cooling down 你在燃燒,我在冷卻 You're up, I'm down 你心情舒暢,我悶悶不樂 You're blind, I see 你盲目迷失,我方向清晰 But I'm free 但我自由自在 I'm free 我自由自在 Well, my boyfriend's in a band 其實,我的男友是個樂隊成員 He plays guitar while I sing Lou Reed 他在我唱盧・里德的時候為我彈奏結他 I've got feathers in my hair 我以羽毛裝飾我的頭髮 I get down to Beat poetry 我沉醉在垮掉派詩篇中 And my jazz collection's rare 我聽的爵士樂都那麼小眾 I can play most anything 我能演奏大部分的歌曲 I'm a Brooklyn baby 我來自布魯克林 I'm a Brooklyn baby 我來自布魯克林 I'm talking about my generation 我在談論我的世代 Talking about my newer nation 談論我之後的國度 And if you don't like it 要是你不喜歡 You can beat it 你大可轉身離開 Beat it, baby 離開吧,寶貝 You never liked the way I said it 你從不喜歡我提及它的模樣 If you don't get it, then forget it 要是你不懂,那就算吧 'Cause I don't have to fucking explain it 因為這樣我便他媽的不用解釋那麼多 And my boyfriend's in a band 我的男友是個樂隊成員 He plays guitar while I sing Lou Reed 他在我唱盧・里德的時候為我彈奏結他 I've got feathers in my hair 我以羽毛裝飾我的頭髮 I get down to Beat poetry 我沉醉在垮掉派詩篇中 And my jazz collection's rare 我聽的爵士樂都那麼小眾 I can play most anything 我能演奏大部分的歌曲 I'm a Brooklyn baby 我來自布魯克林 I'm a Brooklyn baby 我來自布魯克林 Yeah, my boyfriend's pretty cool 對,我的男友真的挺酷 But he's not as cool as me 但他沒有我那麼酷 'Cause I'm a Brooklyn baby 因為我來自布魯克林 I'm a Brooklyn baby 我來自布魯克林

沒有留言:

發佈留言