本站導航

歌詞目錄 Lyrics List

last-コドモドラゴン(Japanese-English Lyrics Translation)

「last」

幸せの定義 それを解くほどの言葉なんて言えないけど I don’t have a word that can explain the meaning of happiness 人一人くらい笑顔にできたら そう思ったりして But I guess it means to make someone smile 傷付けられて臆病になって If you got hurt and lost your nerve 声も出せずに塞ぎ込んでいるなら So you feel so down that you can’t even utter a word 涙が止まらなくて どうしようもなくて辛いならどうかこの詩を If you can’t hold back your tears and feel miserable, please don’t forget this song 僕ら泣き叫んで生を享けた We cried and came to this world いつもそう泣きたい時は誰かの胸で Whenever you need someone to cry on like that それがこの詩でもいい This song will be there 時には泣いて時に笑って Sometimes we cry, someone we laugh どっちの方が多いかなんて数えたらキリがない There is no end if we have to count which happened more とりあえずほら笑ってみせて Show me your smile for now 傷付けられて臆病になって 声も出せずに溢れる涙 If you got hurt and lost your nerve, and your silent tears begin to drop 不安で押し潰されて息もできなくて You’re so overwhelmed by worries that you can’t even breathe 本当に君が孤独だと言うのなら If you’re really feeling lonely もしも僕がいつか死ぬとしても この詩だけ遺ればいいから Even if I’m going to die someday, this song will stay どうか忘れないで笑いあった日々を So please don’t forget our happy days あのね僕は夢を見て 少しだけど前に進めた 君がいたから ’Cause, I had I dream, although it was just a bit, you were making progress もしも迷いそうになった時は If you’re feeling lost 君の道標にこの詩を Please let this song be your guide

沒有留言:

發佈留言